Veľký školský podvod - testovanie deviatakov

Autor: Filip Šimo | 30.3.2011 o 6:32 | (upravené 30.3.2011 o 7:07) Karma článku: 10,31 | Prečítané:  2656x

Deviataci písali začiatkom marca takzvaný monitor zo slovenského jazyka a matematiky. Učitelia a učiteľky od septembra "makali" na tom, aby boli žiaci čo najúspešnejší. V deň "D" žiaci vpisovali do formulára svoje odpovede, kópie z odpoveďových hárkov zostali školám. Učitelia "orientačne" po porovnaní správnych odpovedí z NÚCEM vypočítali úspešnosť detí. V týchto dňoch chodia oficiálne výsledky. Úplne iné, rozdielne, nelogické.  Oficiálne 100%-tní žiaci majú rozdielne odpovede, nevypracované otázky v rovnakom variante rovnakého premetu. Ohlasy na učiteľských fórach prichádzajú z celého Slovenska...

Záhadou je, že výsledky sú väčšinou, ak nie všetky, lepšie alebo rovnaké ako očakávania. Niektorí o 5%, niektorí aj o 20% Aj preto riaditelia mnohých škôl držia bobríka mlčanlivosti, pretože v školstve ako je už známe, vládnu štatistiky, ktoré by mali byť čo najlepšie a kto sa bude sťažovať na to, že jeho škola dopadla lepšie ako mala ?

Problém spravodlivosti ale nastáva v tom, že pravda je v tomto prípade len jedna. A to tá, že na odpoveďovom hárku zostal dôkaz, ktorý mal byť závažným kritériom prijatia žiaka na strednú školu. Pritom reálne možno niekto napísal monitor na 90%, ale keďže jeho reálne 80%-tnému spolužiakovi aj s chybami vypočítal počítač oficiálne 100%, ten druhý má väčšiu šancu dostať sa na strednú školu. Znamená to, že chybnými výsledkami sú možnosti žiaka výrazne ovplyvnené chybným, resp.bezchybným spracovaním jeho odpovedí.

Situácia je pomerne čerstvá a je možné predpokladať, že sa v priebehu pár dní odkryjú ďalšie prípady. A potom dúfam prídu aj odpovede na otázky a hlavne vysvetlenie kompetentných ako sa dá dosiahnúť 100% s tromi nesprávnymi odpoveďami. A kto sa vlastne zahráva s osudmi detí a povesťou učiteľov?

Niekoľko rokov sa medzi učiteľmi a školami vedie diskusia o validite takejto formy testovania žiakov, hlavne z dôvodu mnohých sprievodných faktorov ako je stres, zle formulovaná otázka, či nejednoznačné zadanie. Stáva sa tak, že "vyhorie" šikovní a dobrí žiaci v strese a tým laxným sa podarí "natipovať" a,b,c alebo d.

Zostáva len veriť, že sľubovaná reforma, ktorá vyštartovala, ale ešte nedorazila zasiahne aj testovanie deviatakov a zabráni takémuto "faupax" v nasledujúcich rokoch.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

TV

Chcete cvičiť? Takto si zostavíte ten správny tréningový plán

Tréner Radovan Gergeľ radí, ako začať cvičiť.


Už ste čítali?